Copra

Bedriften som tidligere het Nyborg Marine Equipment AS er en kvalitetsorientert og konkurransedyktig leverandør av ventilasjonsutstyr og varmepumper innen norsk og internasjonal maritim industri.

 

De kom til ELLE mELLE for å få jobbet frem et nytt navn og en ny identitet.

 

Etter at vi hadde gjort oss bedre kjent med kunden, definerte vi en kreativ strategi hvor målet var å utvikle en identitet som representerer bedriftens tjenester og verdier.

 

Navnet vi utviklet er en kombinasjon av det tekniske begrepet ”Coefficient Of Performance” og ordet ”opera” –  Copra.

 

Ettersom begrepet ”Coefficient Of Performance” er brukt i fagterminologien rundt effektivitet av varme, var det naturlig at det skulle være en del av det nye navnet. I tillegg har Copra en enorm lidenskap og et stort samfunnsengasjement rettet mot musikkmiljøet i Møre og Romsdal, noe vi følte var viktig å inkludere. Vi laget derfor et navn med elementer som forteller mer om hvem Copra er, ikke bare hva de jobber med.

 

Etter at både strategi og identitet var på plass så vi utviklingspotensial i det industrielle uttrykket vi hadde utviklet. Vi ønsket derfor å lage en unik font som kunne styrke profilen og representere kunden ytterligere i alle kanaler.

 

Den visuelle inspirasjonen for fonten er hentet fra Copras egen verktøykasse, nemlig produktene de tilbyr. Fonten er konstruert av rørformer som er satt sammen til et brukervennlig system. Tilnærmingen er teknisk både i funksjon og form, men den har også ivaretatt myke former i alle ledd. Håndverket i fonten er et direkte resultat av Copras effektivitet, virksomhet og produkt.

NAVN, VISUELL IDENTITET OG FONT


Kunde: Copra




     
Toppen