Med rot i fortid

Vi i ELLE mELLE har utviklet visuell identitet for Jugendstilsenteret, et nasjonalt senter for læring og inspirasjon innen Jugendstil.

 

Etter bybrannen i 1904 ble store deler av Ålesund gjenoppbygd i den karakteristiske stilen og Jugendstilsenteret, som forøvrig ble åpnet 6. juni 2003 av HM Dronning Sonja, gir et innblikk i stilarten gjennom interiører, gjenstander og utstillinger.

 

Vi fikk utfordringen med å utvikle et utrykk som hadde rot i fortiden, samtidig som det spiret i fremtiden. Jugendstil var jo den nye stilen og vi ville også skape noe nytt og særegent for senteret. Dette resulterte i et moderne uttrykk på logo, samtidig som vi utviklet et mønster som har rot i fortiden.

 

Profil, skilting, markedsmateriell, servise og pledd er noe av det vi har laget.

 

Utmerkelser: Merket for God Design, Sterk Reklame og HSMAI-prisen.

Visuell identitet


Kunde: Jugendstilsenteret


www.jugendstilsenteret.no

     
Toppen