01.08.16

01.08.2016

High July har gjort profil for Alnes Brygge

Blant måser og blest i det sjarmerende fiskeværet Alnes finner du Alnes Brygge, et nytt og moderne utleielokale som skreddersyr dagen etter dine ønsker. Ingen borddekking i siste liten, ingen utvask dagen etter, ingen dyre duker og forsinket catering. Mat, musikk, logistikk og innkjøp overlater du til dem – det er nemlig det de kan best. Og du hygger deg med gjestene. Så enkelt kan det gjøres.

Studentene i vårt sommerprosjekt High July, har gjort visuell identitet for Alnes Brygge. I dette er kreativ strategi, logo, grafisk element, nettside, brosjyre, visittkort og emballasje for eget øl.

 

 

Facebook     Twitter

14.07.16

14.07.2016

Tøysekoppen

Vi har utarbeidet navn, logo og konsept til Tøysekoppen som nettopp har åpent på Devoldfabrikken i Langevågen. Tøysekoppen er en kafe for store og små som liker å tøyse og å ha det moro. Ta deg en tur og opplev Norges eneste barnekafe!

Facebook     Twitter

07.06.16

07.06.2016

High July

I juli får to utvalgte studenter innen grafisk design og reklame anledning til å erfare hvordan det er å jobbe i et kreativt miljø hos designbyrået ELLE mELLE i Ålesund. De «tar over» byrået og formålet er at studentene skal få skaffe seg erfaring, samtidig som byrået vil knytte til seg dyktige studenter. I lokalene på Skansekaia skal de drive dette prosjektet, som har fått navnet High July. Det er et type sommerbyrå, som tilbyr grafiske tjenester til gründerbedrifter, småskalaprodusenter og organisasjoner, til studentpris. Martine Flølo og Karoline Aase er studentene som blir å finne på loftet i juli 2016, da er det HIGH JULY!

Følg @highjuly på Instagram.

Facebook     Twitter

16.05.16

16.05.2016

High five til Lena

Lena er vår nye prosjektleder og rådgiver. Hun er utdannet siviløkonom med en master i markedsføring, 28 år og fra Ålesund. Hun ser frem til å møte alle de kjekke kundene våre og bli ordentlig kjent med dem og vi er glad for å ha henne på laget.

Facebook     Twitter

14.05.16

14.05.2016

Guide på tur

Husk å ta med den offisielle reiseguiden til Destinasjon Ålesund & Sunnmøre når du skal ut på tur. Mange kjekke tips å få, både for deg som tror du kjenner regionen vår, og for deg som kommer som turist.

Facebook     Twitter

04.04.16

04.04.2016

Hint

Vi har jobbet med kreativ strategi, navn, identitet til HINT som er en klesbutikk i Ålesund.

Facebook     Twitter

05.03.16

05.03.2016

Vi søker grafisk designer

Vi vokser og søker en dyktig grafisk designer med kompetanse på digitale flater. Du er engasjert og oppdatert, og har forståelse for den strategiske prosessen bak merkevarebygging. Du tar en utfordring og er også en oppriktig diskusjonspartner for oss og våre kunder.

Søknad med CV og arbeidsprøver sendes til yvonne@ellemelle.no, innen 4. april.

Facebook     Twitter

04.03.16

04.03.2016

Ny ansatte

Det gleder oss å kunne rope ut at Marielle, som har en dobbel bachelorgrad i grafisk design og art direction fra Milano, har fått fast stilling hos oss etter en periode i internship. Ikke nok med det, vi trenger flere dyktige folk, følg med i morgen!

Facebook     Twitter

17.02.16

17.02.2016

Godt å være SKULS

I dag lanserer Sparebanken Møre sin nye betalingstjeneste SKULS, der vi har jobbet med navn og hele den visuelle identiteten. Der andre betalingstjenester velger å fokusere på at det kun er kjapt, har vi valgt å fokusere også på andre verdier og følelser. SKULS er et positivt ladet ord som føles både uhøytidelig og litt lokalt. Det er likt på bokmål og nynorsk og et ord vi med hell kan bruke mer. «Er vi skuls»? er en ufarlig måte å si «Du skylder meg penger» på og har mye i seg som man kan spille videre på i markedsføringen. Vi mener det er kult og lett å huske, og blir tydelig visuelt på grunn av kun 5 bokstaver. Det blir et ord Sparebanken Møre kan ta eierskap i. Logoen er enkel med en vri fra K til < og billedbruken skal alltid vise mer enn en person, det skal være ungt, nært og sosialt.  Det er godt å være SKULS med venner, SKULS på shopping, SKULS på reise og SKULS på festival. Rett og slett – det er godt å være SKULS.

Facebook     Twitter

12.02.16

12.02.2016

Legasea

Vi er så heldig å få jobbe med den biomarine klyngen Legasea. En klynge med mange bedrifter som har gode tider nå. Årsmelding 2015 er gjort, eller Review 2015 som det heter, siden den kommer ut på engelsk. Flotte samarbeidspartnere på prosjektet har vært, foruten Legasea selv og ÅKP, fotograf Kristin Støylen, tekstforfatter Stein Lauritsen og Hatlehols Trykkeri. Vi holder også på å jobbe med en stor messe for Legasea, de skal være tilstede på Vita Foods i Geneve i mai, en stor ingrediens-messe. Vårt mål er at de skal være en arena for sine medlemmer, der de kan ha møter, mingle og stifte nye bekjentskaper. Samtidig skal den skille seg ut i mengden av aktører ved å vise det norske, bærekraftige og biomarine.

Facebook     Twitter

15.12.15

15.12.2015

Bli med på ferd

Vi har utarbeidet nytt navn og grafisk profil for Dyrkorn Fritid, som nå har blitt til Ferd Båt. Den grafisk profilen symboliserer en båtferd fra ett punkt til et annet, med en dynamisk logo som former to stiliserte f-er. Den gir også assosiasjoner til sjømerking og kommunikasjon på havet. Navnet er energisk, viser drivkraft og knyttes til de positive opplevelsene vi har på havet. Sjekk ut ferdbat.no

Facebook     Twitter

13.10.15

13.10.2015

Vi styrker oss digitalt

Fredag sikret Sunniva seg sin andre store utmerkelse på få måneder. I juni gikk hun til topps i en av bransjens tøffeste internasjonale konkurranser, Cannes Lions. Fredag sikret hun seg en ny utmerkelse, under den norske byråkonkurransen Visuelt. Nærmere 700 kreative arbeider kjemper om gullet hvert år.

Herlig å bli nominert og få en slik utmerkelse i Visuelt, som er Nordens største designkonkurranse. Vi deltok alle på seminar og prisutdeling under årets Visuelt-festival i Oslo torsdag og fredag.

Sunniva fikk utmerkelse i klassen for digital design. Arbeidet hun deltok med, var bacheloroppgaven som hun gjorde i Milano. Juryens kommentar lyder: ”Et meget vel gjennomtenkt og utmerket kommunisert tjeneste-konsept, som formidler en helhetlig og tydelig merkevare, pakningsdesign, merchandise, digitale kontaktflater og språktone.”

Visuelt er ikke bare en konkurranse, men også en festival som sørger for faglig påfyll for deltakerne. Vi har alltid brukt store ressurser på å delta på kurs og seminarer i inn- og utland, for å holde tritt med den raske utviklingen i bransjen. Helt avgjørende for å holde oss i forkant. Og når det resulterer i utmerkelse i digital design er det selvfølgelig ekstra stas. Alle vet hvor sterkt bransjen satser på dette området. At vi nå kan hevde oss i konkurranse med de helt store, tar vi som et tegn på at vi har gjort noen riktige valg.

Foto: Christian Melstrøm

 

Facebook     Twitter

13.10.15

13.10.2015

Vår intern

Vi er jammen heldig som har fått superflinke Marielle Blaalid som intern hos oss. Ferdig utdannet med bachelor både i grafisk design og AD fra Milano, har hun mye å bidra med faglig, og i tillegg bidrar hun så mye sosialt. Vi er så fornøyd!

Facebook     Twitter

03.09.15

03.09.2015

Helnorsk

Rauma Garn, Pt Design og Røros Tweed bruker norsk ull og produserer sine produkter i Norge, på Rauma Ullvarefabrikk. I dag er dette ganske unikt, og det må formidles – det har for lenge vært en godt bevart hemmelighet. Vi har derfor laget et eget merke de skal bruke på produktene sine. De produkter som bærer dette merket skal du som forbruker være sikker på at er et Helnorsk Produkt.

Facebook     Twitter

Forrige sideNeste side
HVA SKJER ARKIV 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011
Toppen