19.06.17

Workshop i tjenestedesign

Etter at noen av våre ansatte deltok på Service Design Global Conference i Amsterdam i fjor, var vi ikke i tvil om at dette var et tema vi ville lære enda mer om og ha fokus på fremover.

Vi sendte derfor tre ansatte til Oslo i mai, slik at de kunne delta på en workshop i tjenestedesign som noen av oss var på for et par år siden. Den presenterte en metode som heter AT ONE og deltakerne fikk muligheten til å erfare hvordan teorien fungerer praksis ved å arbeide med en case.

Hva er tjenestedesign?
Tjenestedesign brukes i strategiske prosesser for å utvikle tjenester som skaper gode kunde- og brukeropplevelser. Det bygger på en forståelse av at tjenester oppleves gjennom flere ’touch-points’, det vil si alle de stedene en kunde er i kontakt med en bedrift og tjenestene den leverer. Eksempler på slike kontaktpunkt er nettsider, applikasjoner, bestillingsordre, reklamer og enkle telefonsamtaler.

Et vellykket tjenestedesign kan bidra til økt konkurranseevne og optimalisert effektivitet internt i en bedrift. I tillegg kan tjenestedesign hjelpe bedrifter med å styrke identiteten på forskjellige kontaktflater, slik at man fremstår som en samlet merkevare.

Hva er AT ONE?
AT ONE er en av flere metoder som kan brukes i tjenestedesign. Den fokuserer på å se en tjeneste fra brukerens perspektiv slik at man kan designe gode brukeropplevelser. Metoden tar for seg kundereisen fra start til slutt og analyserer da sammensetningen av interne og eksterne faktorer, for å gjøre det lettere å designe vellykkede tjenester som er både attraktive og brukervennlige.

Tjenestedesign og ELLE mELLE
Vi i ELLE mELLE er glade for at noen av våre ansatte fikk muligheten til å delta på workshopen, slik at vi som en bedrift får en bedre forståelse for temaet. Vi ønsker nemlig å fortsette og utvikle oss på dette området, slik at vi kan hjelpe våre kunder å designe gode brukeropplevelser.

Facebook     Twitter

HVA SKJER Så er Agnete på plass Fora Form valgte ELLE mELLE Innhold som selger Designers Saturday Slik var årets High July Si hei til Sara Prelaunch av UseMy High five for egen tekstforfatter High July 2017 Si hei til vår nye digital designer Hils på Karoline, vår nye designer Workshop i tjenestedesign Vi ansetter designer High July for deg Kulde & Elektro i ny drakt Har du hørt om Offf Barcelona? Vi gjentar suksessen! Har du TEFT? Sparebanken Møre valgte oss 2017 er her Årets julegave Blåhuset Kundefest 2016 High Friday Eliteserien Grensesprengende AaFK til oss Brunstad ny profil Hils på Hanne High Friday KHÅK åpnet på verdig vis High July har gjort profil for Alnes Brygge Tøysekoppen High July High five til Lena Guide på tur Hint Vi søker grafisk designer Ny ansatte Aftenposten Godt å være SKULS Legasea Bli med på ferd Vi styrker oss digitalt Vår intern Helnorsk Brunstad – in progress High five! Gull i Cannes ELLE mELLE til Cannes Er du vår nye byråleder? København Reiseguide 2015 ute nå Konfirmanter Ett par trinn opp Ny grafisk designer MERK Visueltfestivalen 2014 SØK! Det kan fort gå bra Fotoopptak Rauma Garn God sommer Sommerfest 2014 InnoTown Vi søker interaksjonsdesigner 7 Ocean People´s new website launched! God påske Norwegian Design 2014/15 Norwegian Design 2014/15 – Boklansering Røros Tweed erobrer bedriftsmarkedet Visuelt 2014 I am Charlie – This is my dream Vi er på førstesiden på Emmas Designblogg På blogger verden rundt Hva skjer i 2014 Hexagon? Godt nytt år! Dance around the christmas tree like no one is watching! Pej Trendseminar 2015 House of cards Strategisamling Legasea – historiefortelling, pionérånd og bærekraft Det er opp til deg Sitter her Festivalliv Vi tar snart ferie We want to be a part of it Mellom slaga I historien fant vi navnet Ny profil for Hexagon Composites 13 år Global Fish begynner å ta form Fra en presentasjon Og Global Fish starter på nytt med oss Godt nytt år godtfolk God jul Litt av en profil Trendseminar Endelig er dagen her ARV på utstilling Følg oss på Instagram Julefestens lille historie ELLE mELLE loves ARKIV 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010
Toppen