Fora Form ble grunnlagt så tidlig som i 1929 og er en av Skandinavias ledende leverandører av stoler, sittegrupper og bord til kontraktsmarkedet. Flere av møblene er blant vår norske klassiskere og denne uken lanserte de et nytt og lovende produkt – Knekk.
Derfor var det med stor stolthet og respekt vi tok fatt i jobben med ny visuell identitet. Fora Form har vært gjennom en stor merkevareprosess og den visuelle identiteten kommuniserer samtlige av verdiene som kom frem i denne prosessen. Arv. Nyskaping. Kvalitet. Norske verdier. Og sist, men ikke minst – samspill.
– Den visuelle identiteten er en del av et større merkevarekonsept. Det handler om å fange essensen av Fora Form. Der har ELLE mELLE vært en viktig partner og de har tydeliggjort Fora Form som merkevare, forklarer Pål Eid-Hviding, markedssjef i Fora Form.
– De organiske formene snakker samme språk som møblene, legger Pål Eid-Hviding til. Og ser man nøye på bokstavene vil man kunne dra kjensel på formene hentet ut ifra silhuetter til møblene.
Følg med videre for flere spennende produksjoner sammen med gjengen i Fora Form.