Kontakt oss

highfive@ellemelle.no +47 70 10 44 90
Apotekergata 9A
6004 Ålesund
Kart
LUKK

Bruk stillingsannonsen til markedsføring

31.05.2021

Tar du en titt på hvilke sider som historisk har fått mest trafikk på nettsiden din, er det høy sannsynlighet for at stillingsannonsene er blant de som rangerer høyest.

Lest nøye, av mange

I tillegg til mange sidevisninger, er gjennomsnittlig lesetid stort sett høy. Stillingsannonser blir altså lest nøye, av mange. Selv om ikke jobben er relevant for akkurat meg, leser jeg gjennom annonsen før jeg eventuelt tipser en venn eller et familiemedlem.

Benytt muligheten til å markedsføre

I stedet for å kopiere «om oss» fra nettsiden, kan du benytte muligheten til å fortelle mer om hvem dere er og hvor dere er på vei. Hva dere holder på med for tiden og hva er viktig for dere? Hva er verdiene til bedriften din? Hvorfor rekrutterer dere? Vokser bedriften? Er nyansettelsen et steg mot økt digitalisering, eller fokus på bærekraft? Stillingsannonsen er en gyllen mulighet til å engasjere leseren i din virksomhet.

Spre budskapet

Når du har skrevet en god stillingsutlysning, må du sørge for at den blir spredt for alle vinder. Sørg for at alle dine ansatte deler annonsen med sine venner og følgere i sosiale medier. Selv om stillingsutlysninger ofte får god organisk trafikk, er det lurt å sette av en slant til annonsering. De fleste velger å legge ut stillingsannonser på Finn og i diverse aviser. Det er nyttig, men du bør også benytte deg av annonseringsmulighetene i sosiale medier. 

Annonsering på Facebook, LinkedIn og Instagram er relativt rimelig med tanke på hvor mange man når ut til. I tillegg finnes det svært gode muligheter for å målrette annonsen til personer som er midt i blinken i forhold til hvem du er på jakt etter.


Trenger du hjelp til å skrive en god stillingsannonse? Snakk med Karina hos oss, så hjelper hun deg spre et budskap som engasjerer.

Oversikt